Ukas jobbskifter

Velkommen til nytt om navn -  Hver uke presenterer vi nyansettelser fra den seneste tiden. 

Ida Grødum (30) er ny partneransvarlig hos VisitSørlandet og startet i ny jobb 1. juli.

Grødum har tidligere jobbet som event manager hos Radisson Blu Caledonien samt daglig leder for Restaurant Enok & Rett i garnet. I tillegg har hun jobbet som pubvert hos Bakgården Både &. Hun er utdannet innen Travel Industry Management på Hawaii Pacific University samt samfunnsplanlegging og kommunikasjon fra UiA. 

Den nye partneransvarlige hos VisitSørlandet vil følge opp eksisterende partnere, rekruttere nye og er hovedkontaktperson for klynga. Grødum vil reise rundt på partnerbesøk, arrangere nettverkssamlinger og skal bidra til å synliggjøre Visit Sørlandet og aktiviteter som gjøres i bransjekanaler. Ida Grødums nye ansvar er å sørge for at partnere blir sett og at de lykkes med sitt arbeid og bidrar der det trengs. 

- Jeg ser veldig fram til å kunne være med å bidra og påvirke prosessen mot at sørlandet skal være en helårsdestinasjon. Jeg gleder meg til å jobbe aktivt sammen med partnere for at vi sammen skal lykkes med å nå dette målet, sier Grødum selv.

Marius Loland (40) er ny filmskaper hos Sanden Media og startet i ny jobb 1. august.

Loland har fra 2005-2008 jobbet som journalist i avisen Lindesnes etterfulgt av 13 år som selvstendig næringsdrivende filmskaper. Han kommer senest fra jobben som daglig leder for Trade Winds Solar. Han er utdannet bachelor i journalistikk ved Mediehøgskolen Gimlekollen. Den nye jobben vil spille på lag med utdannelsen, for her skal han produsere film og dokumentarer med hovedansvar for lokalt næringsliv og animasjon. 

- Jeg ser mest frem til å jobbe med mennesker i både bedrifter og lokalsamfunn, for her er det mange spennende historier å fortelle. Kanskje uten at de har tenkt så mye over det selv. Å løfte fram disse historiene, og lage film om det, gleder jeg meg veldig til, sier Loland.

Han legger til:
- Nå er jeg så heldig at jeg har blitt en del av en erfaren og fin gjeng i Sanden Media. Det er veldig motiverende å få en slik mulighet til å utvikle meg videre i årene som kommer.

Sohail Rhanim (22) er ny SoMe-koordinator hos VisitSørlandet og startet i ny jobb 1. februar. Sohail Rhanim har tidligere jobbet som servitør hos Radisson Blu Caledonien og med SoMe hos Grenseløs Restaurant. Han er utdannet bachelor i markedsføring og ledelse ved Universitet i Agder. 

- Sohail får ansvar for å koordinere våre sosiale-medie-kanaler som går ut på å opprettholde, vedlikeholde, planlegge og produsere innhold til Visit Sørlandet- og Visit Kristiansands sosiale medier, forklarer daglig leder ved VisitSørlandet Hege J. Nevestad. 

Hun legger til:
- Han skal sørge for at Sørlandet er godt synlig i våre kanaler mot turister og andre besøkende. 

Selv, forklarer Sohail Rhanim:
- Som SoMe-koordinator i Visit Sørlandet ser jeg frem til å bli bedre kjent med regionen, utvide nettverket mitt og lære mer om markedsføring og sosiale medier. I tillegg ser jeg også frem til og bidra til å styrke Visit Sørlandets posisjon som en ledende destinasjon i Norge.

Marion Bjørndal Søviknes (23) er ny trainee i Falk Media. Marion har en sterk interesse for digital markedsføring, kundepsykologi og visuell kommunikasjon. Hun studerer digital markedsføring, og får relevant erfaring som Trainee i Falk Academy. 

- Vi er glade for å dele nyheten om vår siste tilvekst, Marion. Hun er nylig tatt inn som trainee gjennom Falk Academy, et tiltak vi har etablert for å gi ambisiøse studenter relevant og lønnet erfaring før de tar steget inn i det profesjonelle arbeidslivet. Med en sterk interesse for digital markedsføring, kundepsykologi og visuell kommunikasjon, bringer Marion en dynamisk og engasjerende tilnærming til teamet vårt, sier Kristian Thomassen, gründer, seniorrådgiver og forretningsutvikler i Falk Media.

- Marion deler sin fascinasjon for digital markedsføring, de utfordringene og belønningene hun forventer, og hennes forventninger til oppholdet hos oss. Hennes fremtidsambisjoner inkluderer å utforske de mange mulighetene innen digital markedsføring og å kontinuerlig utvikle egne ferdigheter og kompetanse for å bli en ekspert i feltet. Vi ønsker Marion lykke til i hennes nye rolle og ser frem til å følge hennes utvikling som vår kollega og innen det større digitale markedsføringslandskapet, avslutter Thomassen.

Michelle Balchen Larsen (25) er ny daglig leder i Kristiansand Camping og startet i ny jobb 1. september. 

Michelle har tidligere jobbet som barsjef og skal nå drifte Kristiasand Camping som er et nasjonalt minigolf-konsept i sentrum av Kristiansand. 

- Det jeg ser mest fre mtil er å kunne lære mer om meg selv, hvordan jeg er som person i arbeidslivet og kunne lære av det. I tillegg ser jeg frem til det å kunne vokse sammen med Kristiansand Camping videre og få til noe gøy Kristiansand virkelig har godt av. Jeg har fått være med å starte opp en helt ny plass fra scratch, som er utrolig lærerikt og ufattelig gøy.

- Det blir veldig spennende å drive Kristiansand Camping, for jeg er jo veldig ung så jeg har kjempe masse å lære. Jeg ønsker å lære å bli en god leder, både for bedriften og ikke mist våre bartendere. Dette er jo bare starten på en utrolig reise for både meg og for våre bartendere. Det teamet vi har nå er så utrolig lærevillige og kjempe flinke! så dette har jeg virkelig troen på, sier Balchen Larsen.