Ukas jobbskifter

Velkommen til nytt om navn -  Hver uke presenterer vi nyansettelser fra den seneste tiden. 

Joachim Sjusdal (32) er ny formuesforvalter for SKAGEN-fondene som er en del av Storebrand. Den nye Storebrand-ansatte har tidligere jobbet som forsikringsrådgiver hos IF Skadeforsikring og har studert entreprenørskap på Handelshøyskolen BI.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Jobben innebærer å hjelpe både privat- og næringslivskunder å få overskuddslikviditet til å jobbe for dem, forklarer Sjusdal.  - Dette ved å skape avkastning på en forutsigbar og verdibasert måte. 


- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser frem til å få jobbe med spennende produkter, gode kollegaer og ikke minst lange og gode kundeforhold.

Anders Grændsen (25) er ny formuesforvalter for SKAGEN-fondene som er en del av Storebrand. SKAGEN-forvalteren kommer fra jobb som salgsleder i Front Forsikring. 

- Hva vil ny jobb innebære?
- Den nye jobben min innebærer å hjelpe både privat- og næringskunder med å få overskuddslikviditet til å kunne bygge seg opp til en større verdi. - Dette vil jeg gjøre ved å skreddersy en portefølje ut ifra kundens behov og risikovilje. 

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser frem til å jobbe med nye spennende produkter jeg har stor interesse for, og skape gode relasjoner med nye og eksisterende kunder på Sørlandet.

Adrian Sirb (26) er ny prosjektleder hos Reklamestasjonen. Sirb har tidligere jobbet som produksjonsmedarbeider i Expon. Han har en utdannelse som master i by- og regionplanlegging samt utdanning innen eiendomsmegling og medier og kommunikasjon.

Hva vil ny jobb innebære?
- Jeg kommer til å ha en variert og dynamisk arbeidshverdag. Jeg skal ta godt vare på de flotte, eksisterende kundene Reklamestasjonen har hatt over lengre tid, og "jakte" nye kunder som som ønsker synlig profilering med god kvalitet! 

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Foruten å ta del i et firma med sterk og gjennomgående kompetanse, er de gode mulighetene for selvutvikling noe jeg ser spesielt frem til.

Jorunn Sandvik (53) går fra stillingen som avdelingssjef for øre, nese, hals til å bli klinikkdirektør ved Sørlandet sykehus Flekkefjord.

- Det har vært en god ansettelsesprosess, og jeg er veldig glad for at Jorunn Sandvik har takket ja til stillingen, sier administrerende direktør Nina Mevold. 

- Med Jorunn Sandvik får foretaket en klinikkdirektør som vil benytte sin erfaring og kunnskap til å videreutvikle Sørlandet sykehus Flekkefjord i godt samarbeid med de andre to sykehusene i Agder. Vi er i en situasjon der kompetanse og arealer samlet må disponeres klokt, og Sandvik har vist denne evnen til å se helhet gjennom praktisk arbeid, sier Nina Mevold. 

Sandvik, som er utdannet sykepleier og som fra 2019 har vært avdelingssjef ved ØNH, gleder seg til nye oppgaver. 

- Jeg ser frem til å ta fatt på den viktige jobben det er å lede sykehuset i Flekkefjord inn i framtiden, og er ydmyk for at jeg har blitt valgt til denne oppgaven.  

Anette Strædet (45) er ny selectrådgiver/bemanningsrådgiver hos Adecco Norge. - Min første «voksenjobb» var i Telenor, og deretter i Telia. De til sammen 15 fine årene i telekom førte meg til mer salg, bl.a. i Coca-Cola på Lørenskog, forteller Strædet.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Ny jobb for meg innebærer at jeg får drive med det jeg liker aller best. Det siste året jobbet jeg i bank, noe som gav meg et godt innblikk i økonomi og finans. Jeg fikk lære en hel masse, i et utrolig godt arbeidsmiljø i storbanken Nordea.

- Til tross for det savnet jeg den kontakten med mennesker man får gjennom det å drive med bemanning og rekruttering. Da jeg kom i prat med Adecco, og på ny fikk muligheten til å drive med det jeg trives aller best med, ble valget lett.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser mest frem til det å møte nye mennesker, høre om deres situasjon og bistå dem slik at de finner det de søker etter, kandidater som oppdragsgivere.

Jon Kåre Håland (55) er ny fast ansatt og avdelingsleder for Trygg Kurs-avdelingen i Kristiansand. Håland er utdannet fra universitetet i Stavanger og har tatt en utdanning innen ledelse. I tillegg har han tatt et kurs som instruktør.

Håland har tidligere jobbet for eget selskap, JKH Undervisningstjenester, som underviser. Han har også jobbet som leder i Samtalepartner Sør, som leder i olje- og offshorebransjen og kommer fra jobb som byggeleder for Kaefer Energy på Martin Linge plattformen.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Jeg skal styre avdelingen til Trygg Kurs i Kristiansand samt følge opp eksisterende kunder og skaffe nye forbindelser.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Å skape mange nye og gode relasjoner. Jeg kommer til å jobbe tett på kunden, og gi god service, sier Håland.

Carina L. Lilletveit (25) er ny hos Utleiemegler Sør. Her skal hun jobbe som eiendomsmeglerfullmektig og utleiemegler. Lilletveit har jobbet med salg i over 10 år og har også vært intern i Utleiemegler Sør.  Hun har utdannet seg innen eiendomsmegling ved USN i Bø.

- Hva vil ny jobb innebære?
- I den nye jobben min som utleiemegler vil jeg hovedsakelig arbeide med å leie ut boliger og forvalte boligforholdene. Jeg vil fungere som bindeleddet mellom leietakere og utleiere, og min oppgave er å gjøre hverdagen trygg og enkel for begge parter, forklarer Lilletveit.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Etter tre år som student ser jeg frem til å bruke min kunnskap i praksis. Jeg gleder meg til en variert hverdag med nye arbeidsoppgaver og muligheten til å møte nye mennesker.

Caroline Zachariassen (35) er ny HR-koordinator hos SPEO Products. Zachariassen har bak seg en karriere som toppidrettsutøver i turn, men har også fått tid til å være senterleder, gründer og medeier i et treningssenter og klinikk på Bryne og i Sandnes.

I tillegg har hun hatt stillinger i OneCo Networks og Robotic Innovation innen HR. Hun er utdannet bachelor of science innen organisasjonspsykologi, HR og ledelse.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser frem til å bli kjent med selskapet og de ansatte, og bryne meg på kulturbygging i en bedrift i sterk vekst, avslutter Zachariassen.

Linn Kristine Brandsvoll (37) skal jobbe som rådgiver for generalsekretæren i Strømmestiftelsen. Brandsvoll har tidligere jobbet som rådgiver for generalsekretæren i KFUK-KFUM i Norge og er utdannet master i Global Development and Planning med spesialisering i utviklingsledelse.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Jeg vil støtte og rådgi generalsekretæren og ledelsen i organiseringen og oppfølgingen av strategiske initiativer og arbeide inn mot Strømmestiftelsens styrende organer og globale lederteam, sier Brandsvoll. 

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg gleder meg til å bidra i en stiftelse som tar behovene til de fattigste og mest marginaliserte på alvor, og ser frem til å jobbe strategisk med hvordan Strømmestiftelsen kan etterleve sine verdier og visjoner for å skape en bedre fremtid for alle, avslutter hun.

Malin Fransson (35) blir ny leder for PM360 i Polaris Markedstjenester. Fransson er utdannet master i marketing og brand management fra NHH og har 10 års erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen. Blant annet fra PHD Media Norway og TV2 i Oslo. Hun har i ulike stillinger vist en enestående evne til å utvikle og implementere innovative markedsføringsstrategier som har resultert i betydelig vekst og suksess for merkevarer hun har jobbet med. 

- Hva vil ny jobb innebære?
- Jeg skal presentere og fremheve byråets tjenester og resultater på en tydelig og engasjerende måte, både internt og eksternt, forklarer Fransson.
- Jeg skal også skape og vedlikeholde relasjoner med kunder og partnere samt sikre at byrået opprettholder høye kvalitetsstandarder og leverer verdifulle resultater til kundene.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg er stolt, ydmyk og ikke minst utrolig motivert for å ta fatt på rollen som leder av PM360. Dette er en fantastisk mulighet til å jobbe med et talentfullt team og fortsette å drive fremragende arbeid for våre kunder. Jeg ser frem til å bygge videre på byråets suksess og utforske nye muligheter for vekst og innovasjon. Sammen utfordrer vi!

Alf-Helge Holtskog (49) er ny rådgiver for sparing og plassering i Spareskillingsbanken. Alf-Helge Holtskog har erfaring fra ulike bransjer. Men, hovedsakelig har det vært innen finans. Han startet som aksjemegler i DNB, før han var med på å starte opp Sigmafondene, et lokalt fondsforvaltningsfirma. - Dette var en spennende erfaring som gav meg god innsikt i fonds- og finansmarkedet, forteller Holtskog.

De siste årene har han vært ansatt hos Kaspar Strømme. Der var det marked, kommunikasjon og kulturbygging arbeidsoppgavene bestod av.

Arbeidsoppgavene
Holtskog var på plass i banken 10. juni, og arbeidsoppgavene er i hovedsak innenfor området sparing og plassering. Det betyr både "tradisjonell" banksparing på konto og plassering i aksjefond og aksjer.

- Sammen med kunden finner vi en god løsning som passer til de sparebehovene og - målene de har, sier Holtskog.
- Ingen har samme ønsker eller behov, og de fleste har ulik tilnærming til risikoen på sparingen sin, avslutter han.

God mottakelse 

- Jeg stortrives, sier Holtskog, og forteller videre at han har blitt tatt godt i mot og er imponert over onboarding-rutinene banken har.

- Her blir en godt ivaretatt, og fulgt opp som ny på en varm og profesjonell måte. Spareskillingsbanken er en helt fantastisk arbeidsplass, avslutter Holtskog.

Erik Haugland Båsen (28) er ny kundesjef hos SmartOrg og startet i ny jobb 1. juni. Haugland Båsen har hatt en deltidsstilling i SmartOrg mens han studerte til siviløkonom og bachelor i IT fra UiA. Da han ble ferdigutdannet fikk han tilbud om fast fulltidsstilling. - Han har gjort en såpass god jobb hos oss mens han studerte, og har vokst masse underveis, så Erik ønsket vi virkelig å beholde, forklarer salgs- og markedssjef Maiken Græsli McNeill.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Erik får nå ansvaret for at våre kunder får god oppstartshjelp i SmartOrg, og at vi ivaretar dagens kunder.
- Samtidig vil han få ansvar for å løfte ønskede funksjoner videre til utviklerne, slik at vi hele tiden prioriterer å utvikle verktøy som våre foreninger og sameier faktisk har bruk for, forklarer Græsli McNeill.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser frem til å fortsette i et innovativt og samfunnsnyttig selskap. Jeg gleder meg spesielt til ta enda mer del i prosessene rundt videreutviklingen av SmartOrg, samt skape og fortsette de gode dialogene med nye og eksisterende kunder, avslutter Haugland Båsen.

Kari Skår Dahl (44) er ny driftssjef hos Stiftelsen Fullriggeren Sørlandet. Skår Dahl kom fra Fagskolen i Agder hvor hun underviste i maritime ledelsesfag, navigasjon og last. Hun har eksamen for dekksoffiser klasse, og i tillegg har hun erfaring fra ulike skipstyper i norsk og internasjonalt farvann; overstyrmann i Redningsselskapet, kadett og styrmann på Sørlandet og lettmatros/matros på Statsraad Lehmkuhl. Av den mer eventyrpregede erfaringen på CVen kan nevnes at hun var kaptein på balsaflåten «Rahiti Tane» i KonTiki II-ekspedisjonen fra Peru til Påskeøya i 2015.

Kari Skår Dahl har studert en bachelorgrad i maritim ledelse og økonomi, en mastergrad i nordisk litteratur, studium i digital mediedesign, og er i ferd med å fullføre en mastergrad i pedagogikk i år.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Hans Petter Pedersen Igland slutter i selskapet 31. juli, og frem til da vil Kari og Hans Petter samarbeide om effektiv overlapping og legge til rette for fin ansvarsoverføring, forklarer Knut Arne Gjertsen som er CEO i selskapet.

Han legger til:
- Kari vil være ansvarlig for mannskaper, sikkerhet, kundetilfredshet, vedlikehold, innkjøp, seilingsplaner, og opplæring.
- Hun vil også være rederiets funksjons- og ansvarsområder overfor relevante myndigheter, sertifisering av mannskap og utstyr, hyrer og rotasjonsplaner. I tillegg kommer hun til å ha et nært samarbeide med rektor for stiftelsens skole (A+ World Academy) om bord Sørlandet er en viktig del av jobben.

David Farias (47) er ny avdelingsleder for Make!Graphics.

- Hva vil ny jobb innebære?
- Jeg har nylig startet som avdelingsleder i Make Graphics avd Kristiansand, og jeg er veldig spent på denne rollen. Min hovedoppgave er å lede og utvikle avdelingen vår, som består av et talentfullt team på seks medarbeidere som har en enorm erfaring med seg. Jeg mener at det viktigste i en hver bedrift er de ansatte. Derfor kommer jeg til å ha mye fokus på dem, sier den nye avdelingslederen selv.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?
- Jeg ser fram til å få muligheten til å være med og utvikle nok en bedrift. Jeg gleder meg til å bli skjent med nye mennesker og vise fram Make Graphics på sitt beste. Vi har hele Sør-Norge som nedslagsfelt, og jeg ser fram til å bli skjent med nye bedrifter.
- Og jeg ser virkelig frem til å jobbe med det jeg liker aller best - å samarbeide med kunder. Jeg elsker følelsen av å finne gode løsninger som løser deres behov.

Farias forklarer at det første målet er å etablere en "top of mind"-posisjon hos de potensielle kundene. - Make Graphics være blant de første kundene tenker på, sier Farias.